Blogolj!

5 dolog, amitől azonnal jobb lesz a kedved

Elég egy kicsit tudatosabban hozzáállnod a napi történésekhez, és máris kevesebb stresszel kell megbirkóznod. Összegyűjtöttünk neked néhány nagyon egyszerű tippet, melyekkel azonnal jobb lesz a hangulatod.

1.  Irány a zöld!

Miután túl vagy a napod legaktívabb felén, ne veszíts azzal időt, hogy még mindig azt mímeled, te vagy a nap szuperhőse. Rekeszd be egy időre a munkát, és iktass be egy kiadós ebédet. Figyelj arra, hogy miután végeztél, ne rohanj vissza azonnal, inkább tegyél egy 5-10 perces sétát a szabadban. Teljesen mindegy, hogy szikrázóan süt a nap, vagy szakad az eső, gondoskodj a megfelelő eszközökről (esernyő, esőkabát), és élvezd a jó levegőt, és a testmozgást.

2.  Gyógyító fák

Egy német kutató, Manfred Himmel hosszú évek óta vizsgálja a faterápia jótékony hatását. Már az ősi kelták, görögök és rómaiak is hittek abban, hogy a fák törzsében gyógyító energia lakozik, melyekből akár mi is meríthetünk. A feltöltődés érdekében válassz ki egy egészséges lombkoronájú, lehetőleg idősebb fát, lazítsd el izmaidat, és öleled át úgy, hogy lehetőleg a tested minél több felülete érintkezzen a fa törzsével. Felesleges elsietni a gyakorlatot, legalább 10-12 percet mindenképpen szánj rá!

3.  Légy hálás

Ahelyett, hogy folyton azon rágódsz, mi nem sikerült az életedben, inkább adj hálát azért, ami már most a tiéd. Nyiss külön füzetet, és minden egyes napnak adj egy külön oldalt. Ne aprózd el, vezess napi szinten egy 10-es listát azokról az emberekről, találkozásokról, történésekről, melyek boldogsággal töltenek el.

4.  Jöhet egy kis zene?

A zene és a színek különösen nagy hatással vannak az ember hangulatára, ezért fontos, hogy ezen a téren is lemondj a robotpilóta üzemmódról. Válaszd a tudatosságot, és hallgass olyan zenéket, melyek feldobják a hangulatodat: szomorú melódiák helyett válassz optimista szöveget és dallamot.

5. Kevesebb online tér, avagy légy jelen

Tudtad, hogy a magyar lakosság 80 százaléka egyáltalán nem kötődik civil szervezethez? A közösségben való létet inkább az online térben próbáljuk megtapasztalni és kiélvezni, ami médiaszociológiai felmérések szerint sok esetben önértékelésünk rovására megy. A pszichológusok szerint nem jelentenek számunkra különösebb veszélyt a különböző közösségi portálok, ha a hozott énkép megfelelően fejlett, azonban könnyen rászokhatunk, hogy a visszajelzések arányában szemléljük személyiségünket és teljesítményünket. „Aki jól áll önbecsülés dolgában, az nagyon rövid idő alatt pozitív előjelű szavakat képes társítani önnön személyéhez, miközben több időre van szüksége ahhoz, hogy negatív értelmű kifejezéseket asszociáljon önmagához. Ha viszont valakinek gyenge lábakon áll az önbecsülése, akkor éppen fordított a helyzet. A mi kultúránk kitüntetetten díjazza a szilárd önbecsülést, ennek megfelelően az emberek hajlamosak arra, hogy az önbevalláson alapuló kérdőíveken a ténylegesnél magasabbnak tüntessék fel önbecsülésük szintjét" - mondja el Catalina Toma. 

Címkék: test-lélek
http://flow.blogstar.hu/./pages/flow/contents/blog/13211/pics/lead_800x600.jpg
test-lélek
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?